Integrovaný blok: Kreslíme, s podzimem se bavíme (září, říjen, listopad)
Tématické části:
- Kamarád i já, budeme si spolu hrát
- Prozkoumáme celou školku
- Známe naše pravidla, aby se hra vyvedla
- Ovoce a zelenina, to je zdraví, to je síla
- Na zahrádce, na poli, vykopeme brambory
- Draku, ty jsi vážně drak?
- Podzim čaruje, barvičky nám maluje
- Povídáme si a přemýšlíme, proč příroda krásně dříme
- Posbíráme v lese větve, žaludy a šišky, na zahradě listy a oříšky
- Na svatého Martina, krajina už usíná
- Zima ťuká na vrátka, připravte se zvířátka
- Tvoříme si pro radost
-
- seznamujeme se s novými kamarády a prostředím MŠ /zahrada, prostory školy../
- poznáváme místo, kde si ukládáme svoje věci, svoji značku, jména kamarádů, prostředí a vybavení třídy, prostor pro stolování, pitný režim, ….
- procvičujeme správné hygienické návyky, sebeobsluhu, stolování, ..
- určujeme si pravidla v jednotlivých hracích koutech, na zahradě, umývárně, šatně….
- seznamujeme se s bezpečným chováním ve třídě, i ostatních prostorách MŠ, při pobytu venku – chůze po chodníku, přecházení vozovky, na školní zahradě, vycházce do přírody, , ..
- vytváříme pozitivní a přátelské prostředí, posilujeme prosociální postoje
- rozvíjíme komunikativní dovednosti – podporujeme u dětí volné vyprávění, popisujeme zážitky i aktivity
- posilujeme vzájemné vztahy mezi dětmi a dospělými při adaptaci na prostředí MŠ
- pravidelně zařazujeme logochvilky a oromotorická cvičení
- rozvíjíme výtvarné a hudebně pohybové činnosti, experimentujeme s barvami
- respektujeme se při hře i jiných činnostech /odpočinkový kout, potřebná doba ke hře../
- při pobytu venku poznáváme okolí naší školy, sledujeme změny v přírodě
- překonáváme přírodní překážky – zahradní sportování, pohyb v lese, v parku
- při rozhovorech a hrách různého zaměření rozvíjíme slovní zásobu a kamarádské vztahy, učíme se toleranci, trpělivosti k dětem
- nabízíme dětem hry nejrůznějšího zaměření podporující tvořivost, představivost a fantazii, estetické cítění, činnosti zaměřené k vytváření/chápání/ pojmů a osvojování poznatků/vysvětlování/, odpovědi na otázky, práce s knihou…….
- rozvíjíme hrubou a jemnou motoriku při pohybových hrách a výtvarných činnostech, podzimní práce na zahradě/ hrabání listí, sběr ořechů a jablek, ../, odšťavňujeme ovoce a zeleninu a ochutnáváme, tvoření z přírodnin vlastnoručně posbíraných
- poznáváme nová prostředí pro pohybové aktivity
- podporujeme zvídavost a zručnost při práci s interaktivní tabulí /tématické programy/
- sledujeme u dětí samostatnost při rozhodování
- rozvíjíme estetické cítění při společné výzdobě školy
- poznáváme a pojmenováváme některé druhy ovoce a zeleniny
- ovoce a zeleninu třídíme podle barvy, tvaru, počtu, upevňujeme rozlišení ovoce/zelenina
- význam ovoce/zeleniny pro naše zdraví
- seznamujeme se s novými říkankami, lidovými písněmi, opakujeme, které již známe
- pozorujeme co se děje na poli i na zahrádce
- seznamujeme se s plodinami z pole – sadba, růst, sklizeň, využití
- využíváme přírodniny k rozvoji fantazie a tvořivosti, sbíráme a lisujeme listí, pojmenováváme podzimní plody
- povídáme si o základech ekologického chování – co patří/nepatří do lesa, poznáváme listnaté a jehličnaté stromy, zvířátka v lese
- rozvíjíme jemnou i hrubou motoriku