Fialová třída – Kreslíme, s podzimem se bavíme

Integrovaný blok: Kreslíme, s podzimem se bavíme (září, říjen, listopad)

Tématické části:

  • Kamarád i já, budeme si spolu hrát
  • Prozkoumáme celou školku
  • Známe naše pravidla, aby se hra vyvedla
  • Ovoce a zelenina, to je zdraví, to je síla
  • Na zahrádce, na poli, vykopeme brambory
  • Draku, ty jsi vážně drak?
  • Podzim čaruje, barvičky nám maluje
  • Povídáme si a přemýšlíme, proč příroda krásně dříme
  • Posbíráme v lese větve, žaludy a šišky, na zahradě listy a oříšky
  • Na svatého Martina, krajina už usíná
  • Zima ťuká na vrátka, připravte se zvířátka
  • Tvoříme si pro radost
    • seznamujeme se s novými kamarády a prostředím MŠ /zahrada, prostory školy../
    • poznáváme místo, kde si ukládáme svoje věci, svoji značku, jména kamarádů, prostředí a vybavení třídy, prostor pro stolování, pitný režim, ….
    • procvičujeme správné hygienické návyky, sebeobsluhu, stolování, ..
    • určujeme si pravidla v jednotlivých hracích koutech, na zahradě, umývárně, šatně….
    • seznamujeme se s bezpečným chováním ve třídě, i ostatních prostorách MŠ, při pobytu venku – chůze po chodníku, přecházení vozovky, na školní zahradě, vycházce do přírody, , ..
    • vytváříme pozitivní a přátelské prostředí, posilujeme prosociální postoje
    • rozvíjíme komunikativní dovednosti – podporujeme u dětí volné vyprávění, popisujeme zážitky i aktivity
    • posilujeme vzájemné vztahy mezi dětmi a dospělými při adaptaci na prostředí MŠ
    • pravidelně zařazujeme logochvilky a oromotorická cvičení
    • rozvíjíme výtvarné a hudebně pohybové činnosti, experimentujeme s barvami
    • respektujeme se při hře i jiných činnostech /odpočinkový kout, potřebná doba ke hře../
    • při pobytu venku poznáváme okolí naší školy, sledujeme změny v přírodě
    • překonáváme přírodní překážky – zahradní sportování, pohyb v lese, v parku
    • při rozhovorech a hrách různého zaměření rozvíjíme slovní zásobu a kamarádské vztahy, učíme se toleranci, trpělivosti k dětem
    • nabízíme dětem hry nejrůznějšího zaměření podporující tvořivost, představivost a fantazii, estetické cítění, činnosti zaměřené k vytváření/chápání/ pojmů a osvojování poznatků/vysvětlování/, odpovědi na otázky, práce s knihou…….
    • rozvíjíme hrubou a jemnou motoriku při pohybových hrách a výtvarných činnostech, podzimní práce na zahradě/ hrabání listí, sběr ořechů a jablek, ../, odšťavňujeme ovoce a zeleninu a ochutnáváme, tvoření z přírodnin vlastnoručně posbíraných
    • poznáváme nová prostředí pro pohybové aktivity
    • podporujeme zvídavost a zručnost při práci s interaktivní tabulí /tématické programy/
    • sledujeme u dětí samostatnost při rozhodování
    • rozvíjíme estetické cítění při společné výzdobě školy
    • poznáváme a pojmenováváme některé druhy ovoce a zeleniny
    • ovoce a zeleninu třídíme podle barvy, tvaru, počtu, upevňujeme rozlišení ovoce/zelenina
    • význam ovoce/zeleniny pro naše zdraví
    • seznamujeme se s novými říkankami, lidovými písněmi, opakujeme, které již známe
    • pozorujeme co se děje na poli i na zahrádce
    • seznamujeme se s plodinami z pole – sadba, růst, sklizeň, využití
    • využíváme přírodniny k rozvoji fantazie a tvořivosti, sbíráme a lisujeme listí, pojmenováváme podzimní plody
    • povídáme si o základech ekologického chování – co patří/nepatří do lesa, poznáváme listnaté a jehličnaté stromy, zvířátka v lese
    • rozvíjíme jemnou i hrubou motoriku
Autor: