Tematická část: „Čepičku i šálu máme, na zimu se přichystáme“
- vyjádřit své pocity a zážitky z Vánoc, co si přejeme…
- charakterizovat a pozorovat zimní období ve spojení s činnostmi, které v tomto období provádíme / hry se sněhem, pokusy se sněhem a ledem, postavit sněhuláka, koule, klouzání na vycházkách atd. /
- seznámit se správným oblékáním v tomto období pro upevnění zdraví-pojmenovat části oděvu, samostatnost při oblékání, obouvání
- procvičit prostorovou orientaci – hry se sněhulákem /např. určovat a používat předložky a příslovce nad, pod, vedle, nahoře, dole, vpravo, vlevo,
- protahovací, uvolňovací, dechová a relaxační cvičení
- cvičit postřeh, reakci, myšlení, zrakové vnímání
- cvičit řečový projev, slovní hádanky, rytmizace slov za pomoci hry na tělo i her s rytmickými nástroji na toto téma
- upozornit na nebezpečí úrazu
- zdokonalovat koordinaci jemné i hrubé motoriky – správné sezení, držení tužky a pastelky i štětce správným způsobem
Tematická část: ,,Vitamíny, bylinky, vyskočíme z postýlky“
- poznávat lidské tělo, pojmenovat části těla, všímat si rozdílů
- význam a funkce některých orgánů
- komunikace na dané téma
- poznávat co tělu škodí a co mu prospívá – zdravá strava, pohyb…
- dodržovat správnou životosprávu
- význam režimových činností pro naše zdraví
- upevňovat sebeobslužné, hygienické a společenské návyky
- prohlubovat fyzickou zdatnost při pohybových hrách ve třídě i v přírodě, zdravotní cvičení, jóga
- seznámit děti s prací lékařů-námětové hry, povídání o nemocech, jak jim předcházet, prevence úrazu
- seznámit s lékárničkou, měření životně důležitých funkcí.
- zásady první pomoci pro děti, návštěva lékárny, zdravotního střediska
Tematická část: ,, Na bobech, či na saních, užijeme si přitom smích“
- seznámit se s různými druhy zimních sportů-pojmenovat, přiřadit, obrázky
- napodobit jednotlivé sporty-pantomima
- význam sportu pro naše zdraví
- rozhovory na dané téma, komunikační dovednosti prostřednictvím popisu činnosti
- uvědomit si vhodné oblékání, obutí při sportování v zimě
- připomínat zásady bezpečnosti-prevence úrazu
- rozvíjet jemnou i hrubou motoriku
- realizace zimních sportů dle počasí – bobování, klouzání, koulování, stavění sněhuláka
- dodržovat domluvená pravidla ve třídě i při pobytu venku
- ztvárnit zážitky výtvarně, hudebně, dramaticky, naučit se novou říkanku
- všímat si změn v přírodě, počasí
Tematická část: „My si rádi hrajeme,různá povolání zvládneme“
- vést děti, aby uměly pojmenovat a charakterizovat některé profese,
- pojmenovat povolání svých rodičů
- seznámit s důležitostí každého povolání
- přiřazovat pracovní prostředky, materiály, pomůcky k různým profesím
- klást otázky, hledat odpovědi, diskuse, zkoumat – co všechno dokážeme.
- přiřazovat, třídit, skládat… seznámit děti s různými materiály, povrchy-a jejími vlastnostmi hrubé, hladké atd.
- předvést povolání prostřednictvím neverbální komunikace
- zpěv písní s doprovodem, hra na hudební nástroje, tanec, cvičení.
- hry na rozvoj paměti, soustředění, sluchového vnímání
Tematická část: ,,Těšíme se na karneval“
- přibližovat dětem tradice a zvyky související s masopustem
- vyrobit různé masky, kostýmy
- připomenout řemesla, která již nevidíme – medvědář a podobně, srovnáme s novými řemesly – co dělají rodiče, jak se nyní masopust slaví
- naučit se masopustní hry, říkadla a písně i tanečky
- rozhovory o masopustních jídlech, oděvu, tancích
- připravit si program na karneval, vyzdobit třídu, upéci koláčky- karnevalová veselice, spolupráce s rodiči
Tématickáčást:,, Putujeme za pohádkou“
- děti blíže seznámit s literární tvorbou
- vytvořit kladný vztah k literatuře-četba, vyprávění, dramatizace
- dramatizace pohádky-dějová posloupnost
- rozvoj slovní zásoby, zapamatovat si text, vyjadřovat se celými větami
- poznávání, jak se s knihou zachází, význam knih
- návštěva knihovny
- výtvarně ztvárnit zážitky, rozvíjet dětskou fantazii a představivost