Co budeme dělat v lednu, únoru

Tematická část: „Čepičku i šálu máme, na zimu se přichystáme“

  • vyjádřit své pocity a zážitky z Vánoc, co si přejeme…
  • charakterizovat a pozorovat zimní období ve spojení s činnostmi, které v tomto období provádíme / hry se sněhem, pokusy se sněhem a ledem, postavit sněhuláka, koule, klouzání na vycházkách atd. /
  • seznámit se správným oblékáním v tomto období pro upevnění zdraví-pojmenovat části oděvu, samostatnost při oblékání, obouvání
  • procvičit prostorovou orientaci – hry se sněhulákem /např. určovat a používat předložky a příslovce nad, pod, vedle, nahoře, dole, vpravo, vlevo,
  • protahovací, uvolňovací, dechová a relaxační cvičení
  • cvičit postřeh, reakci, myšlení, zrakové vnímání
  • cvičit řečový projev, slovní hádanky, rytmizace slov za pomoci hry na tělo i her s rytmickými nástroji na toto téma
  • upozornit na nebezpečí úrazu
  • zdokonalovat koordinaci jemné i hrubé motoriky – správné sezení, držení tužky a pastelky i štětce správným způsobem

 

Tematická část: ,,Vitamíny, bylinky, vyskočíme z postýlky“

  • poznávat lidské tělo, pojmenovat části těla, všímat si rozdílů
  • význam a funkce některých orgánů
  • komunikace na dané téma
  • poznávat co tělu škodí a co mu prospívá – zdravá strava, pohyb…
  • dodržovat správnou životosprávu
  • význam režimových činností pro naše zdraví
  • upevňovat sebeobslužné, hygienické a společenské návyky
  • prohlubovat fyzickou zdatnost při pohybových hrách ve třídě i v přírodě, zdravotní cvičení, jóga
  • seznámit děti s prací lékařů-námětové hry, povídání o nemocech, jak jim předcházet, prevence úrazu
  • seznámit s lékárničkou, měření životně důležitých funkcí.
  • zásady první pomoci pro děti, návštěva lékárny, zdravotního střediska

 

 

Tematická část: ,, Na bobech, či na saních, užijeme si přitom smích“

  • seznámit se s různými druhy zimních sportů-pojmenovat, přiřadit, obrázky
  • napodobit jednotlivé sporty-pantomima
  • význam sportu pro naše zdraví
  • rozhovory na dané téma, komunikační dovednosti prostřednictvím popisu činnosti
  • uvědomit si vhodné oblékání, obutí při sportování v zimě
  • připomínat zásady bezpečnosti-prevence úrazu
  • rozvíjet jemnou i hrubou motoriku
  • realizace zimních sportů dle počasí – bobování, klouzání, koulování, stavění sněhuláka
  • dodržovat domluvená pravidla ve třídě i při pobytu venku
  • ztvárnit zážitky výtvarně, hudebně, dramaticky, naučit se novou říkanku
  • všímat si změn v přírodě, počasí

 

 

Tematická část: „My si rádi hrajeme,různá povolání zvládneme“

  • vést děti, aby uměly pojmenovat a charakterizovat některé profese,
  • pojmenovat povolání svých rodičů
  • seznámit s důležitostí každého povolání
  • přiřazovat pracovní prostředky, materiály, pomůcky k různým profesím
  • klást otázky, hledat odpovědi, diskuse, zkoumat – co všechno dokážeme.
  • přiřazovat, třídit, skládat… seznámit děti s různými materiály, povrchy-a jejími vlastnostmi hrubé, hladké atd.
  • předvést povolání prostřednictvím neverbální komunikace
  • zpěv písní s doprovodem, hra na hudební nástroje, tanec, cvičení.
  • hry na rozvoj paměti, soustředění, sluchového vnímání

 

Tematická část: ,,Těšíme se na karneval“

  • přibližovat dětem tradice a zvyky související s masopustem
  • vyrobit různé masky, kostýmy
  • připomenout řemesla, která již nevidíme – medvědář a podobně, srovnáme s novými řemesly – co dělají rodiče, jak se nyní masopust slaví
  • naučit se masopustní hry, říkadla a písně i tanečky
  • rozhovory o masopustních jídlech, oděvu, tancích
  • připravit si program na karneval, vyzdobit třídu, upéci koláčky- karnevalová veselice, spolupráce s rodiči

 

Tématickáčást:,, Putujeme za pohádkou“

  • děti blíže seznámit s literární tvorbou
  • vytvořit kladný vztah k literatuře-četba, vyprávění, dramatizace
  • dramatizace pohádky-dějová posloupnost
  • rozvoj slovní zásoby, zapamatovat si text, vyjadřovat se celými větami
  • poznávání, jak se s knihou zachází, význam knih
  • návštěva knihovny
  • výtvarně ztvárnit zážitky, rozvíjet dětskou fantazii a představivost
Autor: