Kreslíme, s podzimem se bavíme

Tematická část: ,,Draky si vyrobíme a potom s nimi poletíme“

 

  • přiblížit dětem podzimní radovánky v tomto období, výroba draka-tvořivá činnost,
  • rozvoj pohybových dovedností, překonávání překážek, pozorování okolí, počasí atd.
  • vnímat čtený projev pohádky ,,Obarevném draku“-prohlubovat vztah k dětské
  • literatuře, rozvoj slovní zásoby, zapamatování si děje
  • pouštění draků, pozorování, který dolétne výš a atd., výtvarné ztvárnění založené na
  • prožitku
  • individuální rozhovory na dané téma

 

 

 

Tematická část: ,,Čarujeme s kouzelným podzimem“

  • přiblížit charakteristické znaky podzimu-změny počasí, změny v okolí, padání listí, sychravé počasí, vycházky do přírody, vhodné oblečení – neprochladnutí
  • vnímat přirozenou krásu a harmonii, kouzlení s barvami a jejich znalost upevnit, míchání barev, využívat přírodnin-sběr listí, různých přírodních materiálů, vystřihování listů–tvořivá činnost, lisování listí, rozvíjet dětskou představivost, fantazii, výroba skřítků, podzimní slavnost dle dané situace
  • třídit dle tvarů, barev, přiřazovat, tvořit různé obrazce, cvičit s netradičními pomůckami
  • rozvíjet pozorovací schopnosti při vycházkách, překážky, sluchové a hmatové hry, dechová cvičení, hry na rozvoj paměti
  • posilovat psychickou a fyzickou zdatnost prostřednictvím her

 

 

Tematická část: ,,Vypravíme se do lesního království“

  • mít povědomí o významu společenství lesa, základy ekologického chování, klást otázky a hledat odpovědi.
  • rozlišovat listnaté a jehličnaté stromy, ptáky, zvířata žijící v lese– jak se chovají, jak se chystají k zimnímu spánku.
  • využít přírodniny k rozvoji fantazie a tvořivosti ve skupinkách i ve dvojicích
  • sběr kaštanů pro zvířátka a jiných podzimních plodů pro tvořivé hry s nimi
  • určovat velikosti, porovnávat třídit, přiřazovat
  • jak se do lesa oblékneme a obujeme,…
  • vysvětlit dětem důležitost pohybu na zdravém vzduchu pro naše zdraví
  • upevňovat správného chování v přírodě, udržování čistoty při pobytech v tomto prostření
  • uvědomit si, že člověk svou činností může toto prostředí chránit a spoluvytvářet, ale také ničit-EKO hry
  • naučit se nové říkanky, písně, pohybové hry, posilovat výtvarné a pracovní dovednosti, dramatické činnosti
  • rozlišovat volně žijící zvířata a ptáky žijící v lese-obrázky, název, rozhovory, jak pomoci zvířátkům a ptáčkům v zimě
  • rozvíjet všemi smysly-diferenciace zvuků v lese, vnímat estetické hodnoty, všímat si změn ve svém okolí
  • encyklopedie, dětská literatura-proč některá zvířátka v zimě spí,jak se připravují na zimu
  • četba bajek, povídek o zvířátkách z lesa
  • procvičit sebeobsluhu při oblékání, dodržovat hygienické návyky, domluvená pravidla
  • používat neverbální komunikaci – gesta, pohybový projev

 

Autor: