Tancujeme u stromečku, děláme i koulovačku v Oranžové třídě.

Integrovaný blok:

2. Tancujeme u stromečku, děláme i koulovačku (prosinec, leden, únor)

Tematické části:

Mikuláš, přinesl nám bílý čas

  • radostné prožívání předvánočního období v činnostech výtvarných, pracovních, hudebních i pohybových
  • vyhledávání a předčítání literárních textů
  • Mikulášská nadílka v mateřské škole
  • divadelní představení brněnských herců

Po roce jsou tu zase Vánoce

  • přibližování vánočních tradic a zvyků dětem
  • příprava dárků pro své nejbližší a kamarády
  • koledy a vánoční písně (poslech, zpěv)
  • společná výzdoba třídy, zdobení vánočního stromku tím, co sami děti vyrobí
  • zdobení stromku v lese, výroba pamlsků pro zvířátka a ptáčky
  • Vánoční dílny s rodiči

Ten dělá to a ten zas tohle – Masopust

  • charakteristika různých profesí
  • představování povolání prostřednictvím neverbálních prostředků (pantomima)
  • vyhledávání v různých časopisech a knihách (encyklopedie)
  • přiřazování pracovních prostředků, materiálů a pomůcek k různým profesím
  • diskuse na téma prospěšnosti a důležitosti jednotlivých povolání
  • aplikace profesí v námětových hrách
  • povídání o profesích rodičů
  • výhody a nevýhody různých profesí
  • rozdíl, podobnost a shoda v profesích (muži, ženy)
  • vize dětí o tom, jakou profesi v budoucnu zvolit
  • příprava na školní karneval výrobou masek, výzdobou třídy a prostředí mateřské školy
  • tradice a zvyky v období Masopustu
  • zapojení rodičů do přípravy masek a pohoštění pro děti
  • pečení koláčků

Sáňkujeme, bruslíme, ze sněhu se těšíme

  • charakterizování zimního období ve spojení s činnostmi, které v tomto období provádíme
  • hry na sněhu a se sněhem
  • klouzání na prodloužených vycházkách
  • zimní sporty kolem nás
  • vlastnosti sněhu a ledu, pokusy se sněhem a ledem
  • upozornění na nebezpečí úrazu

Svoje tělo známe, o jeho zdraví se staráme

  • orientovat se v základním tělesném schématu a vlastní identitě
  • prezentovat se před ostatními
  • tělovýchovné činnosti s poznávání částí našeho těla, jejich vědomé používání (pravolevá orientace)
  • význam a funkce některých orgánů lidského těla
  • rozvoj všech pěti smyslů za pomoci smyslových her a cvičení
  • všímat si změn počasí v souvislosti s roční dobou
  • jaký vliv má počasí na to, co si oblečeme
  • seznamování s významem správného oblékání pro upevňování zdraví jako ochrany před nachlazením a omrznutím
  • uvědomování si osobní potřeby tepla
  • uzpůsobování oblékání situacím (sport, divadlo, procházka…)
  • co je to otužování a jak můžeme upevnit naše zdraví
  • seznámení s možností nemoci a úrazu
  • prevence nemoci a úrazu
  • rozpoznávání chování, které souvisí s požíváním drog, kouřením, pití alkoholu…
  • exkurze do zdravotnického střediska
  • výroba a ochutnávky zdraví prospěšných jídel
  • shoda, podobnost, rozdíl mezi zdravými a nezdravými jídly
  • prohlížení, orientace v kuchařských knihách
  • vyhledávání různých druhů potravin v časopisech
  • diskuse o stravovacích a výživových návycích v rodinách dětí

Naše město známe, víme, kde co máme

  • zařízení domácnosti, místnosti v domě
  • sídliště i rodinné domy, rozličné stavby, architektura
  • podoba s geometrickými tvary staveb a domů
  • vycházky do okolí s určením a bližším pozorováním místa bydliště
  • určování dlouhých a krátkých vzdáleností
  • orientace ve městě

 

 

Autor: